16 mar 2015
Börsmeddelanden

Ålandsbanken Abp Årsredovisning Ålandsbanken Abps årsredovisning för 2014 har publicerats med framtidsutsikter för 2015 Mariehamn, 2015-03-16 17:03 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ålandsbanken Abp Årsredovisning 16.3.2015 Kl. 18.00 Ålandsbanken Abps årsredovisning för 2014 har publicerats med framtidsutsikter för 2015 Ålandsbanken Abps årsredovisning inklusive bolagsstyrningsrapport och riskrapport (Pelare 3) för 2014 har i dag publicerats på svenska och engelska. Årsredovisningen finns att ladda ner i PDF-format på vår hemsida: http://www.alandsbanken.fi/info/opencms/Finland/sv/om_alandsbanken/for_investera re/arsredovisningar/ Framtidsutsikter Ålandsbanken förväntar att rörelseresultatet för 2015 kommer att vara bättre än 2014. Ålandsbanken är beroende av framförallt ränte- och aktiemarknadernas utveckling. Det finns en tydlig oro gällande den ekonomiska utvecklingen på flera betydande marknader, dessutom finns en geopolitisk oro framförallt med anledning av utvecklingen i Ukraina och Mellanöstern. Av denna anledning finns det en betydande osäkerhet i nuvarande framtidsprognos. Börskommunikationsspråk Ålandsbanken har beslutat att fullföljandet av bankens informationsgivningsskyldighet via börsmeddelanden i framtiden kommer att ske på svenska och engelska. Väsentlig information såsom bland annat delårsrapporter kommer även i fortsättningen att finnas tillgängliga på finska via pressmed delanden och på vår hemsida. Pressmeddelanden kommer således fortsättningsvis att publiceras på svenska, finska och engelska. Ålandsbanken Abp För ytterligare information: Peter Wiklöf, Vd och koncernchef Ålandsbanken Abp, tfn +358 40 512 7505 Bilaga: Ålandsbanken Abps årsredovisning för 2014